Voor CookieCode geldt dat wij een uitgebreide tool zijn om bezoekers te informeren over alle gegevensverwerkingen op de website. En dat we door ons script - daar waar mogelijk voorafgaande aan de verwerking - specifieke toestemming vragen aan de bezoeker, op een wijze die volledig compliant met de AVG kan worden ingericht. We programmeren en ontwikkelen onze code zodanig dat we op een geautomatiseerde manier allerlei vormen van tracking technologieën kunnen opmerken en zodoende kunnen verantwoorden in de duizenden gebruikte verklaringen op de websites van onze partners. Onze rol verandert daarbij dus niet, het wordt wel iedere dag weer wat uitdagender, terwijl onze AdTech-vrienden zichzelf opnieuw blijven uitvinden. Laat dat nou zijn waar we goed in zijn, en waar onze partners zich dus niet mee hoeven bezig te houden.
Voor onze partners en hun klanten is de boodschap helder: informatie en toestemming blijft nodig, ook in het “cookieloze” tijdperk. Daarbij is de zorgplicht nog wat zwaarder geworden, nu je klanten nog beter zal moeten uitleggen hoe je tot conversie en analytische metingen komt – net nu ze het concept “cookies” begonnen te begrijpen – en wat ervoor nodig is om daarmee te blijven voldoen aan de geldende wet- en regelgeving. In CookieCode hebben jullie in ieder geval een duurzame partner die intrinsiek de ontwikkelingen bijhoudt en de eigen oplossing daarop voortdurend aanpast waar nodig! We houden jullie in de loop.